måndag 10 november 2008

Trasig dator:-(

Ja, nu har alla utom en dator gått sönder. Jag blir inte klok. Först fungerade alla fyra, sedan gick den första sönder. Då beslöt jag att "kasta" den, den var inte värd att laga. Sedan gick dator 2 sönder. Den var inte min utan Pelles. Han vill inte ha den längre så jag beslöt mig för att "köpa" och laga den. Har dock inte kommit så långt än. Har ju inte så bråttom tänkte jag. Jag har ju två till, den stationära och min laptop. Det räcker ett tag. Men nu har den stationära datorn gott sönder. Det är grafik korts fläkten som är paj. Har nu lämnat in den på renovering och den beräknas vara klar om si så där 3 veckor. Hmm det vet man ju hur det är med det. Dom säger 3 veckor men menar typ 5 veckor. Så nu har jag bara min lilla laptop. På den har jag inte min "hemsida" så någon uppdatering blir det inte på ganska så länge. Tur är väl att jag kommer åt bloggen överallt. Hi hi. Här kan jag ju i alla fall skriva lite, men bilder blir det lite svårare med. Alla bilder ligger på den stationära datorn och jag glömde att föra över lite kort, sååååå trist. Kan ju i och för sig ta lite nya med mobilen och lägga in. Vi får väl se.

Nu över till lite andra saker. Jag har hittat knölar på Revas juver. Ska till veterinären på onsdag och kolla upp vad det kan vara. Blir så himmla rädd varje gång jag känner knölar på någon hund. Börjar genast tänka på Nero och det som hände med honom. Allt kan gå så fruktansvärt fort. Det finns liksom inget man kan göra då. Nä usch vad jag blir nervös, inge roligt alls.

Lotta och Svea mår ialla fall bra. Dom gillar INTE när det regnar ute, då vill dom helst bara ligga inne och tryna i någon säng eller soffa. Kasper mår oxå bra, fast det är dax för hans tänder igen. Denna gång ska bli den sista. Han börjar bli till åren och jag vill inte söva honom i onödan så nu får dom ta allt dom tror att dom behöver.

Här blåser det och regnar som bara den. Mörkt är det oxå. Fast jag tycker att det är lite mysigt med alla ljus och med brasan i öppna spisen.
Vi hörs snart igen.
Kram Nina