fredag 21 november 2008

Äntligen Fredag!

Ja, då är det fredag igen:-D Igår var Lotta till veterinären för att ta bort "papillomet" i örat. Allt gick bra och hon charmade alla där som vanligt. Jag kan bara le och känna mig hur nöjd som helst med denna lilla tjej. Hon verkligen äääälsakar att gå till veterinären. Och dom är inte sena med att tala om för Lotta att dom gillar henne dom med. Snacka om att hon får allas uppmärksamhet när hon kliver innanför deras dörr. Sist lät det så här:" Åhh, här kommer ju lilla Lotta. Vi pratade just om dig och undrade vem som skulle få äran idag att ta hand om dig. Ni kan gå in på rummet så kommer Karin snart. "

Sagt och gjort. In på rummet med en helt överlycklig hund. Så kom Karin och tog hand om Lotta och jag tog Svea och åkte till min kompis Lotta här på Värmdö. Jag och Svea tillbringade hela fm hemma hos Lotta och hennes två hundar, hur roligt som helst. Passar på att tacka Lotta för supergott fika och helt underbara saffransbullar:-D

Efter några timmar ringer veterinären och talar om att Lotta är klar och att allt gick bra. Det var Fredrik som utförde operationen och han var bara tvungen att berätta att Lotta är hur mysig som helst. Han berättade att det sista hon gjorde innan hon somnade in var att vifta på svansen och det första hon gjorde när hon vaknade var att vifta på svansen. Det räcker med att hon hör våra röster för att hon ska bli glad sa han.
Ja tänk så omtyckta dessa människor är av Lotta, trots att dom ibland måste göra "illa" min lilla tjej. Men tur är väl det. Att dom är omtyckta menar jag:-)
Ja, nu är det bara att vänta på provsvaret som kommer om ca 10-14 dagar.

Över till något helt annat. Det är bara 33 dagar kvar till julafton och jag är precis klar med den första omgången saffransbullar. Det ska även bakas saffransskorpor med nötter i, mjukpepparkaka och sedan allt julgodis som ska göras. Hua hur ska jag hinna??
Nä, nu ska jag börja med middagen. Ha en skön helg. Kram på er// Nina