söndag 2 november 2008

Älg

Jaha, då har vi älg på tomten igen. Andra kanske tycker att det är roligt att se älgar, men inte jag:-( Dom vägrar ju att flytta på sig när jag kommer med hundarna. Idag stod det två stycken på berget vid vår väg när vi kom med alla fyra hundarna. Alla hundarna markerade och stannade. Evy och jag stod still en stund och väntade att dom skulle flytta på sig. Men tji fick vi. Det var vi som fick vända om och gå hem igen.
Förutom att älgen är här igen så har det hänt lite annat också. Bland annat så har Lotta varit hos sin veterinär igen och fick då "spola" rent i det ena örat. Enligt veterinären Fredrik så skötte hon sig utmärkt, som vanligt.

Sedan så har det brunnit i ett sort förråd här i närheten. Vi vaknade mitt i natten av en jävla smäll som följdes av en smäll till. Sedan såg vi rök och lågor från vårt vardagsfönster. Det var väldigt otäckt. Både polis och brandkår kom till platsen. Det lät som om någon stod och sköt med en k-pist och vi kunde höra hur elden härjade. Detta höll på hela natten mellan måndagen och tisdagen så vi var väldigt trötta när det var dax att gå till jobbet:-(

Men annars är allt lugnt. Jag ska ta lite nya bilder på flickorna och uppdatera sidan lite under veckan som kommer. Jag ska försöka göra en till fotosida med bilder på flickornas släkt. Men jag har så himmla mycket på jobbet just nu så tiden räcker knappast till förnågot annat än alla måsten här hemma. Så hemsidan har tyvärr inte så hög prioritet:-/ Men jag ska försöka hinna nu under denna vecka.

Må så gott// Nina