måndag 22 november 2010

Lite nytt

Ja nu va det ett tag sedan jag skrev något här i bloggen. Så här kommer en liten uppdatering. Men först måste jag lägga ut en bild på underverket Eira. Hon är helt fantastisk:)Så till hundarna då. Ja vad har då hänt sedan sist? Jo Gordon är fortfarande kvar här hos oss men ska åka till Norge på Fredag. Jag tänkte själv köra honom till Rune och Trude. Vill ju så gärna vara med honom så länge jag kan. Han är hur mysig som helst. Här nedan följer lite kort på honom som jag tagit vid olika tillfällen. Bara för att han är så fin:)


Så över till Lotta. Ja nu har det gått 21dagar exakt sedan första parningen. Och visst uppvisar hon olika tecken på dräktighet. Men det är ju inget man kan veta säkert. Hon tror säkert själv att hon är dräktig:) Men för att berätta om några så är dom:
-Keligare än vanllig
- Konstant hungrig
-Väldigt trött
-Vill inte leka eller busa med dom andra
- Såg en lååång seg slemsträng i lördags
- Något sullna spenor, framför allt i roten
- Samt att spenorna är mer rosa
Ja det är vad vi ser just nu. Men som sagt, det betyder inte att hon är dräktig. Vi får väl se vad som mer händer under de kommande veckorna. Vi kommer att ultraljuda henne den 6 december. Så håll allt ni har den dagen:)
Ha det bäst tills nästa gång//Nina