lördag 25 december 2010

Nu är det nära:D

Ja så är då julafton över för denna gång. Tänk så fort det går när man har trevligt sällskap:) Johanna som äntligen är hemma från USA, Pelle, Anna med underbara Eira. Lillebror med familj och mamma var alla här. Tyvärr så orkade inte pappa vara med hemma hos oss men han fick en trevlig julafton i allafall. Mamma tog med både klappar och mat när hon på eftermiddagen åkte hem för att fira julaftonskväll tillsammans med papppa:) Alla blev nöjda och glada:D

Nu har alla utom Johanna åkt hem till sig, hon ligger och sover middag med sin älskade Svea och med Indy. Evy och Reva har varit ute och röjt i snön medans jag passat den extremt dräktiga tiken Lotta. Nu är det nog inte många dagar kvar tills det är dax för valpning. Lotta har förändrats nu mot slutet. När hon inte äter eller behöver gå ut så sover hon bara. Vill absolut inte göra något annat.
Hon har även börjat andas lite tyngre och hon har det lite jobbigt i trappan när hon ska gå ut och in vid promenaderna. Men det går fortfarande:) Hon har blivit väldig stor om magen och hennes bröst är gigantiska. Som sagt nu är det inte många dagar kvar tills det är dax för valpning. Jag undrar hur många valpar det är? Jag har hela tiden sagt att fler än 6 blir jobbigt. Men jag får nog börja tänka om. Fredrik, vår veterinär såg ju sju separata hjärtslag och trodde att det MINST skulle bli sju stycken. Men vi får väl se hur många som behagar tittaa ut om en si så där 6-10 dagar:D

Nu ska jag servera Evy och Johanna lite mat. Jag håller på att förbereda ett minijulbord med rester från igår. Ha det gott tills nästa gång//Nina