söndag 19 december 2010

19 december

Ja nu så börjar Lotta bli riktigt stor. I fredags kväll tror Evy att hon kände foster rörelser för första gången. En helt otrolig känsla. Idag känner man tydligt när fostrerna rör på sig. Lotta behöver nu gå ut ganska så ofta för att tömma blåsan. Hon säger till varje gång det är dax. Jag kan även se på henne att hon ibland inte riktigt vet hur hon ska ligga, magen är liksom ivägen:) Hon är fortfarande konstant hungrig och letar konstant efter något ätbart. På lördagen var Evy och jag på mässan för att åter igen få chansen att träffa Gordon, Lottas fästman och tillika pappa till dom kommande valparna. Rune hade kört hit från Norge för att ställa ut Gordon. Och tur var väl det med tanke på dagens resultat:) Gordon tog hem segern och blev BIR, Svensk Champion och Internationell Champion:) Inte illa!!!!!
När vi ändå var där passade vi på att köpa lite fler plädar till hundarna. Kan ju vara bra att ha några extra nu med tanke på vad som komma skall.
Lotta dag 45
&
Lotta dag 48
Mitt i allt detta så har vi fått en MASSA snö!!!!!!!!!! Vill inte ha mer nu. Det räcker liksom. Evy var ute och satte en tumstock mitt på gräsmatten, den mätte 62 cm!!!!!!
Nu ska jag gå och gosa med Lotta och hennes mage. Skriver mer en annan gång:)
Nina