tisdag 10 februari 2009

Fy vad det är trist

Jag är sjuk:( Jag har fått magsjuka, och har varit hemma i två dagar nu. Det börjar bli bättre men enligt rekomendationer ska man vara hemma i 48 timmar efter sista toa besöket. FY vad trist. Jag hoppas att jag kan jobba på torsdag ialla fall. Samtidigt som jag blev sjuk blev Svea det oxå. Hon kräktes på söndagkväll och hela den natten. Men nu är hon återställd som tur är. Det som händer när man är hemma och inget gör är att man börjar tänka så mycket. Kanske för mycket. Man börjar fundera över allt möjligt och ingeting. Jag började tänka på min underbara rottis hane Nero och allt jag lärde mig tack vare honom. Jag tänkte på alla gånger som jag, Nero och syrran åkte till Haninge för att träffa Lotta och Robban för att träna tillsammans med dom. Alla utställningar och tävlingar som vi åkte runt på. Allt vi fick uppleva tillsammans med denna helt underbara hund. Jag blev så glad av alla dessa tankar att jag blev tvungen att ringa till Neros uppfödare och prata lite. Det var jättelänge sedan jag pratade med Maria, Neros uppfödare. Men när jag fick henne i luren kändes det som igår:D Det som är så bra med Maria är all hennes erfarenhet som uppfödare och att hon är så villig att dela med sig av sin kunskap.
Tack Maria för att du orkar med alla mina frågor och funderingar.
Nu ska Svea få sin lunch, sedan är det dax för en liten promenad.
Ha det bäst// Nina