onsdag 3 augusti 2011

Ännu en flytt!

Hej Alla!
Som ni säkert vet köpte jag tillbaka Majken (Sookie) för ett tag sedan. Allt har gått bra och hon är en underbar tjej. Vi tänkte inte annonsera eller göra något aktivt för att försöka sälja henne igen. Utan tänkte att det som sker det sker. Och nu har det skett:)

Helt utan förvarning ringde Lena mig. Hon hade träffat en av mina valpar i Åkersberga
och blev helt såld. Så nu undrade hon om jag möjligen hade någon kvar?

Hmm tänkte jag. Har jag verkligen det? Majken är ju min lilla gostjej.
Klarar jag av att sälja henne?

Efter att vi pratat ett tag så beslöt vi oss för att träffas. Lena kom redan nästa dag och hon och Majken fann varandra direkt. En sådan lyckoträff:) Lena har redan en hund och letade efter en kompis till honom. Majken skulle bli perfekt sa hon. Vi pratade och efter en kort stund hade jag redan bestämt mig. Hon får köpa Majken. Detta va i söndags och på måndagen var vi till veterinären för en ny besiktning och redan på tisdagen flyttade Majken.
Lena och Pepsi kom på fm och skrev alla papper och hämtade henne.
Maya, som hon nu ska kallas blev genast förtjust i Pepsi. Pepsi är en golden hane på 11.5 år, en riktig gentleman som va väldigt lung, trevlig och hur mysig som helst. Jag är övertygad om att Maya kommer att trivas i sitt nya hem. Vi på Oxdjupets önskar er all lycka till!!!